קבלה ואהבה עצמית – להרגיש טוב עם עצמי / אריאלה מלצר / 03.10.2011

לעתים, משהו מתרחש במציאות שגורם לירידת מצב הרוח שלנו, דכדוך, עצב וכד' ולפעמים, זה קורה גם ללא סיבה מוחשית הנראית לעין. במאמר הזה אני רוצה להציע לכם שתי דרכים שלא רק יעזרו לכם לזכור את כל המהות הטובה שלכם ולהרגיש טוב עם עצמכם אלא גם תחוו אותה גם באופן מוחשי ביום יום שלכם, דבר שייתן לכם חוויה חיובית שתחזיר לכם את האופטימיות, החיוניות והחיות, השמחה ואת אנרגית החיים שלכם.

ראשית, מאחר ויש לרבים מאיתנו נטייה להגדיל ולהעצים את האירועים השליליים שבחיי היומיום והיות ואיפה שאנחנו ממקדים את אנרגית החיים ותשומת הלב שלנו, שם אנחנו חיים, ואז זו כבר נבואה שמגשימה את עצמה,אני מציעה לכם לתרגל כל יום לפני השינה, להתבונן במה שאירע אצלכם ביום שחלף ולציין לעצמכם 3 דברים טובים שהתרחשו עבורכם באותו היום, פגישה מוצלחת, מחמאה שקיבלת, הערכה כלשהי, ברכה, צעד קטן שעשיתם בדרך למטרה הגדולה יותר שלכם או כל דבר שגרם לכם הרגשה טובה, הנאה, שמחה, סיפוק , הצלחה וכד'.

אין שום טעם להיאחז בדברים השליליים! ההרגשה שלנו תלויה אך ורק בנו ונקבעת עפ"י  זווית הראייה והתפיסה שלנו את עצמנו ואת המציאות ואם אנחנו מתמקדים בטוב שקרה לנו, כך תהיה גם ההרגשה שלנו. המוח שלנו קולט את הדברים החיוביים שאנחנו מתרכזים בהם ויוצר בנו תחושה נעימה ואופטימיות. התרגול היומיומי הזה יגרום לכם להפוך את זווית הראייה הזו לחלק מכם ולהרגל שלכם וכתוצאה מכך, גם ההרגשה היומיומית שלכם עם עצמכם תהיה חיובית ומכאן – השמיים הם הגבול.

יש לרבים מאיתנו גם נטייה לגמד את הדברים הקטנים הטובים שמתרחשים ביומיום שלנו. הדברים לא צריכים להיות גדולים וגרנדיוזיים אלא חשוב להתבונן גם בדברים הקטנים אחרת הם פשוט נעלמים מעינינו. לא חבל? זה יכול להיות כל דבר שעושה אפילו לרגע תחושה נעימה כמו ברכה עם חיוך של המתדלק שיהיה לנו יום טוב. שום דבר בחיים שלנו הוא לא מובן מאליו. המציאות מורכבת מהדברים הקטנים שהופכים ביחד לדבר הגדול. כדאי לזכור שטיפה ועוד טיפה בסוף הופכת לשלולית.

התרגיל השני שאני מציעה לכם לעשות, הוא ליצור לעצמכם תיקייה (פיזית ו/או במחשב) ולהכניס לתוכה את כל הדברים היפים שקיבלתם מאחרים ושעוררו בכם הרגשה טובה, כגון, מחמאות, איחולים, ברכות, הערכות, פתקים ומכתבי אהבה וכל מה שמתחשק לכם שיצר בכם הרגשה נעימה.

ובשעה של דכדוך, מצב רוח ירוד, עצב, מועקה, מתח או לחץ, תפתחו את התיקייה, תתבוננו במה שיש בה, קראו את הדברים בהתכוונות מלאה, היזכרו בהרגשה שהייתה לכם כשקיבלתם אותם וחוו את ההרגשה הזו עכשיו ברגע זה, כאילו זה קורה עכשיו, את כל האהבה, האכפתיות, החום, תשומת הלב, הדאגה, ההערכה, ההתחשבות, האהדה והפירגון וכל מה שנתנו לכם.

בשני התרגילים, יש לקחת נשימה עמוקה, לתת לדברים לחלחל ולשקוע עמוק בתוככם ולהזין בהם את הנשמה שלכם. כבר עכשיו הענקתם לעצמכם מתנה ושיניתם את ההרגשה שלכם.
זה עובד – שווה לנסות!

כדאי לזכור – ההרגשה שלנו תלויה רק בנו. זו בחירה שלנו במה אנחנו מתמקדים.
מאחלת לכם חיים של קבלה ואהבה עצמית!

גם אתם רוצים לקבל את המאמר והעצה השבועית הישר מהתנור, לחצו על הקישור, מלאו את פרטיכם ותקבלו אליכם במייל מידי שבוע תכנים וטיפים, מעניינים ומאירי דרך, שיעשו לכם את החיים טובים יותר עם עצמכם ועם סביבתכם.

תגובות פייסבוק

תגובות

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *